18 Mayıs 2011 Çarşamba

Yeni Bir Şeyler

Garfield bünyemi terk ediyor sanırım, tembellik dozum yarım güne inmiş durumda..En azından artık geceleri rahat uyumak için gündüzleri dinlenmekten vazgeçtim :))



Dün Cine 5 te sevgili Bilun ve Sıla vardı.. Çok keyifli işler yapmışlar, ikisini de çok severek takip ediyorum. Daha önce ikisini de  canlı olarak izlememiş, görmemiştim. Bilun'un içten gülüşüne hayran oldum, hatta beni kendime getirdi..Onları izlerken bana da ilham geldi ve bir çanta diktim.






Bu kumaşı cuma pazarından çok severek almıştım. Kumaşı ilk gördüğün andan beri aklımda çanta yapmak vardı. Dün ancak kafamda şekillendi ve ortaya bu sevimli çanta çıktı. Ben çok sevdim, ilk çanta yapışım olduğu içinde bir kaç kusuru yok değil ama bu haliyle bile benim hoşuma gitti :))

Gelelim detaylara ; dedim ya acemi çantası benimki, önce göz kararı ölçülerle kağıttan bir kalıp hazırladım. Kumaşı ve astarı bu kalıpla kestim, kumaş çok yumuşak ve çok atan bir kumaş, zorladı beni..Biraz sert durması için aynı ölçülerde tela kesip kumaşa ve astara ütüledim, yeterli gelmedi tabii, daha sert bir kumaş daha bulup bir tabaka da ondan kestim. Sonra ters olarak birbirlerine diktim, alttan açıklık bırakarak tabii. Bıraktığım açıklıktan yüzünü çevirdim. Sonrada bol buharlı bir ütü yaptım, dikişler üzerinden düzgünce ütüledim. Kapak kısmını hesap ederek alt ısmı yukarı katladım ve yanlarını el dikişi ile kapattım. Üzerinden makine dikişi ile geçtim, aslında çift dikiş yapmayı düşünmüştüm ama çiftli iğnemi kırdım ve tek dikişe mecbur kaldım :)) Üzerindeki süsü ayrı olarak yaptım ve arkasına bir broş iğnesi taktım, bu şekilde daha kullanışlı oldu. Bir tek kapağın mıknatıslarını tutturma işi kaldı.
İşte çantam bu şekilde ortaya çıktı. Sanırım bir sonraki daha başarılı olacaktır.

Tembelliği yenip, yeni bir şeyler yapmış olmanın verdiği keyifle, çok mutlu oldum.

2 yorum:

dodoo dedi ki...

çok güzel olmuş canım ellerine sağlık bu sezon zarf çantalarda çok moda

şeker pastacı dedi ki...

çok teşekkür ederim dodoo,beğenmene sevindim, evet sırada bir zarf çanta var, bitince paylaşacağım, sevgiler..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...